Egészséges gyerek – nyugodt szülő

egészséges táplálás 1

A gyerekek helyes táplálkozását elsősorban a családban kell kialakítani. Sajnos az egyszerűség kedvéért sok szülő választja a tízóraipénz és az iskolai büfé rendszerét, amely kínálatára jellemző, hogy az ételek kalóriában fölöslegesen gazdagok, sok szénhidrátot, finomított alapanyagot, cukrot és zsírt, viszont sem rostot, sem pedig valós táplálékot nem tartalmaznak.

 

 

A gyerekek étkezési szokásai egyre jobban hasonlítanak a felnőttekéhez, ezért ők mára már nem csak hiperaktívak, de elhízottak, gyenge immunrendszerűek, cukorbetegek, asztmások, allergiások, sőt depressziósak és kimerültek is. A felelősségünket nem háríthatjuk rájuk, mert a igenis nekünk, felnőtteknek kell ügyelni arra, hogy időben rögzüljenek és természetesek legyenek az egészséges étkezési szokások.

Legjobb módszer, ha reggel együtt választjuk ki velük a tökéletes táplálékokat. Melyek ezek? A teljes kiőrlésű, élesztő nélkül, kovásszal készült tönkölybúzás, korpás, rozsos, magvas pékárú, kevés felvágott, sok zöldséggel, paradicsommal, uborkával és salátával összeállított szendvicsek, tejtermékek, sajtok, joghurt és feltétlenül, minden nap gyümölcsök.

Törekedjünk a változatosságra és mindenképpen étvágygerjesztő, szeretettel készített legyen, ami a tányérunkra kerül.

Ne tömjük őket tehát mind alkalommal sütikkel és nasikkal. Legyünk inkább kreatívak és bátran alakítsuk át a bevált süti receptjeinket vagy nézzünk újak után. A fehér liszt helyett használhatunk tönköly fehér, teljes kiőrlésű liszteket és zabpelyhet, a cukor helyett kevés mézet, érett datolyát.

Related posts

Hozzászólás