Jóga, edzés, torna… mindegy, csak kint a szabadban!

közösségi torna

A jó levegő fontos. Akkor is, ha csak szellőztetünk, de különösen akkor, ha épp a testünket formáljunk. Jóga a lezárt Szabadság hídon? Közös futás a Margit-szigeten? Húzódzkodás a közösségi fitneszparkokban? Együtt, jó levegőn mindez könnyebb lesz.

 

 

Az egyik legegészségesebb szabadidős program a torna. Bár gyakran jobban esik moziban, beszélgetős kiskocsmában, kávéházban lenni barátokkal, a mozgás értéke megfizethetetlen. A reggeli torna pedig sok szakember szerint hatékonyabban ébreszt, mint két feketekávé, amit kifejünk az automatákból sietve. Persze sokkal könnyebb úgy mozogni, ha van társunk. A kutyásoknak könnyebb, mert az eb reggeli igényei kikényszerítik a mozgást. De ha nincs kutyánk vagy hadra fogható baráti körünk, akkor sincs minden veszve.

A jógások például hamar észrevették, hogy a felújítások miatt lezárt Szabadság hídon nem csak sörözni, borozni, szelfizni, hanem közösen mozogni is lehet. Nyár közepe óta rendszeresen szerveznek közösségi jóga szeánszokat, amelyekre bárki rácsatlakozhatott. Sajnos a program ideiglenes, hiszen a hidat hamarosan visszahódítják a Deák tér felé dübörgő villamosok.

Szintén magától értetődő helyszín a Margit-sziget, hiszen hatalmas zöld területek állnak rendelkezésre. A futók számára ott a rekortán pálya is. A közelgő vizes VB azonban most kicsit áthúzhatja a számításokat, hiszen a hírek szerint jelentős felújítási munkák kezdődnek a szigeten a VB előtt.


Óbudán is kitalálták azt, hogy heti két alkalommal ingyenes közös, szabadtéri tornával várják az érdeklődőket. Keddenként a Flórián téren, csütörtökönként pedig a Csobánka téren reggel 8 órától tornázhatnak a környéken élők a szabadban szakember, Kozma Zsuzsanna fitneszedző vezetésével. A foglalkozás 45 percében a lassan végrehajtott gyakorlatsorok gimnasztikai alapokra helyezve mozgatják át a különböző izomcsoportokat.


Az óbudai helyhatóság is azt vallja, hogy a rendszeresen végzett gyakorlatok javítják állóképességet, izomerőt és koordinációs készséget. A gyakorlatsorok nem elsősorban dinamikus fitnesz elemekkel, hanem nyújtó mozdulatokkal oldják a feszültséget és frissítik a test energiarendszerét. A bemutatásra kerülő mozdulatok hozzájárulnak az egészség és belső egyensúly megőrzéséhez, jótékony hatással vannak a szív- és érrendszerre.


A gyakorlatok minden korosztály számára ideálisak, a szervezők egyaránt várják a fiatalabbakat, idősebbeket, családokat is. Az egészségünk olyan érték, mondják, amelyet megőrizni sokkal könnyebb, mint később visszaállítani.


Az önkormányzat állítása szerint a harmadik hete tartó program egyre inkább beágyazódik az emberek mindennapjaiba. Nagyon örülnek a stabil résztvevőknek, és abban bíznak, hogy a kezdeményezés egyre szélesebb körben terjed el. A rendszeresen elérhető program révén valószínűleg mind többen figyelnek fel a szabadban végezhető tornára, s győz ez meg sokakat kortól és nemtől függetlenül, hogy bátran kipróbálják ezt a mozgásfajtát is.

Szerző: Sarnyai Tibor

Related posts

Hozzászólás