Legyen divat a mértékletesség!

top 3 zöldség 2

Ahogy kisüt a nap, máris ellenállhatatlan vágy kerít hatalmába mindenkit, hogy ledobja a tél alatt testére szedett vastag, melegítő zsír réteget. Vannak köztünk kitartóbbak, vannak tudatosak és vannak olyanok is, akik pánikszerűen bedőlnek ilyenkor bármilyen trendi diétának, annak érdekében, hogy néhány hónap múlva teljes harci díszben tündökölhessenek a strandokon.

Semmire nem megyünk azzal, ha átgondolatlanul vágunk bele a nem nekünk való diétákba. Ahhoz, hogy egy fogyókúra sikeres legyen, ismernünk kell a saját határainkat, azt, hogy mit bír a testünk és mennyire elhivatott a személyiségünk. Ha amúgy sem folytatunk mértékletes életmódot, akkor egy durva önsanyargatás, ami ugyan gyors és látványos eredményt hozhat, hosszútávon kikészíti a szervezetünket. Nyugaton már divat, hogy saját dietetikusa van az embereknek, nálunk viszont még mindig legyőz mindent egy jól felépített marketing. Bedőlés helyett inkább válasszuk a tudatos és fokozatos átalakulást. A kivetkőzésig még jó pár hónapunk van, nem késtünk le semmiről!

top 3 zöldség 1

Legyen ajándék minden falat!

Ha szeretjük a húst, nem kell lemondani róla. Ha elképzelni sem tudjuk életünket szénhidrát nélkül, akkor ne tegyük! Alakítsunk az arányokon és egészítsük ki étrendünket olyan zöldségekkel, amelyek nem csak táplálnak, hanem természetes módon segítik fogyókúránkat. Az alábbi alapanyagok felhasználásával ezernyi lehetőség nyílik arra, hogy finomabbnál finomabb készétel kerüljön az asztalra, nem utolsó sorban pedig segítenek abban is, hogy megszabaduljuk a nem kívánt kilóktól!

Uborka for ever!

Az uborka a diétázók egyik kedvence. Víztartalma közel 97%-os, friss, gyomor kímélő zöldség. Mértéktelenül fogyasztható, bármennyit ehetünk belőle. Önmagában, salátaként, kenyér helyett, mártogatósként, levesként elsőrangú vitamindús harapnivaló. Semmi titkot nem leplezek le azzal, ha elárulom: ez egy szuperzöldség! Olcsó és a diétás, vitalizáló hatása mellett még a bőrnek is jót tesz! Ha tavaszi méregtelenítésben gondolkodsz, akkor az uborka alap darab kell legyen az étrendedben, mert erős méregtelenítő, így tökéletesen kipucol mindent belőled! Csökkenti a koleszterin szintet, segít a megfelelő inzulinszint helyreállításban, mi több, még a rák kockázatát is mérsékeli. Az igazi bónusz pedig: még a lehelleted is frissebb lesz tőle!

Paradicsomot mindenkinek!

Teljesen mindegy, hogy a zöldségek vagy gyümölcsök közé sorolod, a lényeg az, hogy alig van benne kalória, finom és még fiatalít is. Ez a növény egy igazi elixir. Szinte akármit készíthetsz belőle: saláta, szósz, leves, mártogatós, önmagában sütött egytálétel, ivólé… Legfőbb értéke a magas likopin tartalom, ami főzés hatására sem tűnik el a paradicsomból. Olyan hatékonyan védi a szervezetet a szabad gyökök ellen, mint egy antioxidáns sem. Ha mindennap fogyasztasz belőle legalább egy darabot, megvéded a tested a rákkal és a szívbetegségekkel szemben. Igazi gyulladás- és koleszterincsökkető csodaszer, jelentősen javítja az immunműködést.

Padlizsán az ínyenceknek!

A padlizsán, azon kívül, hogy számtalan formában fogyasztható, tehát nem fog ki egy kezdő szakácson sem, nagyon könnyen emészthető, segíti az anyagcserét. Az elkészítésének titka: nem szabad olajban sütni! Készíthetünk belőle krémet, megtölthetjük gombával, sovány hússal, sajttal, nagyon egyszerű az előkészítése. Alacsony energiatartalma miatt ajánlott fogyókúrázóknak. Számtalan vitamint, nyomelemet tartalmaz, cukorbetegek is bártan beépíthetik éterendjükbe. Gyógyhatásai között szerepel, hogy kiváló vérképző, vízhajtó és emésztést fokozó hatása van. Ha télen alaposan kikészítettük a szervezetünket a túlzott alkoholfogyasztással, akkor a padlizsán a mi zöldségünk, hiszen javítja a máj és epefunkciót is.

Szerző: Kovács Eni

Related posts

Hozzászólás